30 april 2012

Valborg

Ja, då var det valborgsmässoafton och här sitter vi. Planen var att vi skulle fira valborg hos våra vänner och samtidigt fira vår guddotter som fyller 3år. Tji fick vi, istället får vi fira hemma med magsjukan som gäst.

Eftersom jag repat mig snabbast åkte jag iväg till affären och köpte lite ballonger och munkar. Vet inte riktigt vad Isak blev lyckligast över ballongerna eller munken.

Efter lunch bestämde jag mig för att ta med Isak ut en stund och vädra bort alla bobbor. Vi gick en sväng med Lilla My och hunden Vittra som sällskap. Vi tittade på räven som lekte i vid åkerkanten, vattnet och så måste vi förstås inspektera "grannens" roddbåt. Väl hemma igen blåste vi såpbubblor och njöt av solen. Efter dagsvilan ville även Filippa leka lite ute i gräset.



Nu är det bara att vänta på att vi blir friska igen så vi kan umgås med våra vänner. jag hoppas verkligen vi inte behöver vara sjuka mer på ett bra tag för den här vintern och våren har vi minsann inte haft många friskdagar.

Ha en skön Valborgsmässoafton allesammans!

Inga kommentarer: