1 maj 2012

Ebba 4år

Idag för fyra år sedan föddes min "lilla" masskot Ebba.
Det var efter flera nätters vakande och jag var helt slut efter att jag vaknat med ca en timmes mellanrum för att kolla monitorn. Jag behövde få sova lite och Gusse lovade var uppe några timmar extra för att ha koll på monitorn. Jag hann sova kanske en timme då Gusse kommer störtande och säger att det är något på gång. Jag var så trött och ville bara sova och sa till honom att det säkert är falskt alarm, Pläsi hade varit jätte orolig redan kvällen innan. Men Gusse insisterade att nu var det dags för han tyckte sig se något sticka ut ur baken på Pläsi. Motvilligt steg jag upp. Kollade monitorn, men det verkade lugnt. Sedan rörde Pläsi på sig och Gusse sade: titta där det sticker ut nåt ur baken på henne. Då blev det bråttom. På med kläderna och ner till stallet i en hast. Vi han bara vara i stallet en kort stund så lade sig Pläsi ner för att föda.


Vilken upplevelse! Vi fick allting filmat men jag har ännu idag inte sett filmen en enda gång. Kanske jag måste titta på filmen dagen till ära.


På den tiden hade jag ännu inga egna barn så jag tror jag upplevde förlossningen svårare än den var och bad Gusse som var van att förlösa kor att hjälpa Pläsi lite mot slutet. Allting gick galant och den 1 maj 2008 kl 23.45 föddes min finaste Ebba.


3 kommentarer:

Jessica sa...

Ååh, va fint! Säkert en alldeles speciell upplevelse att ha fått vara med alldeles från början av hennes liv. Lycka!

Fru Z sa...

Ååh, vilka fina bilder och säkert ett minne för livet <3 Härligt!!

Ninette sa...

Åh, så härliga bilder och berättelse!