10 juli 2012

Ärade sommargäster

Lämna inte hjärnan hemma då ni åker till stugan. Helt ärligt talat så undrar jag hur stadsbor är funtade egentligen. Bara för att det inte finns vita streck mitt på vägen så gäller ändå högertrafik. Visserligen har jag både stor bil och fyrhjulsdrift men har ändå ingen större lust att köra via diket för att ni kommer brassande mitt på vägen som om ni hade ensamrätt till den. Den andra ytterligheten är de sommargäster som kör 20 km/h på 80 väg och dessutom vinglar lite hit och dit för att de tittar på vyerna. HALLÅ! Vi som bor här kanske har en tid att passa och har sett vyerna X antal gånger.

. Nej, vägdamm är ingen krydda och jag vill inte ha den i maten då jag sitter ute och äter på gården för att ni bestämt er för att ha bråttom den sista kilometern som går genom vår gård. Och jo våra djur och barn springer lösa på gården och det är inte för att jag vill att de ska bli överkörda så att jag får kött till middag.

Sen finns de sommargäster som tror att vi idkar välgörenhet 24h i dygnet och vill ha hjälp med både dittan och dattan, gratis då förstås för vi ligger ju bara hemma på soffan dagarna i ändan. Ja, och så är det ju så att vi har alldeles för mycket material som bara ligger och väntar på att bli utdelat helt gratis, så som vägtrummor och dylikt.

Vi markägare driver förstås även avsjälpningsplats så det är bara att dumpa allt ni sommargäster inte vill ha i skog och mark.

Listan kan göras lång på allt som irriterar mig gälland sommargäster. På riktigt visa lite respekt!



Tack och god natt!

Inga kommentarer: