12 april 2012

Vädra näsan

Idag var vi ute och lekte på förmiddagen. Det känns som evigheter sen vi var ute annat än för att ta oss från plats A till plats B. Efter alla sjukdomar och innevistelse var det skönt för oss alla att inandas friskluft. Speciellt för barnen jag har ju ändå varit ute i samband med att hästarna ska ridas och skötas.

Isak lekte och grejade på egen hand medan jag krattade och rensade lite i blomlandet. Filippa satte en lång stund nöjd och glad och följde med vad vi gjorde. Passade på att försöka få bort lite kvickrot från blomlandet medan marken ännu är våt och mjuk. Sjuttons ogräs som är helt omöjlig att bli av med.

Medan jag fixade och grejade upptäckte jag att nunneörten börjat blomma. Tidigt tycker jag, det måste vara ett tecken på att värmen är på kommande.

3 kommentarer:

Ninette sa...

ja, det var tidigt! härligt - hoppas det snart blir varmt!

Fru Z sa...

Ååh vad fin bild! Och förstår dig helt vad gäller att vädra näsan lite - här har vi osså varit inne hela veckan och det börjar kännas! Vill att lillgrabben ska tillfriskna (=blir feberfri) så att vi kan leka på gården ens en liten stund! Duktiga du som kan namnen på växter - betyder att jag vänder mig till dig då ja hittar nå nytt som "ploppar" upp hos oss :) kram!

Lilla K sa...

Skönt att vara ute igen. Förstod att ni bara var till parken och vända, när det inte var andra barn där ännu då. Kevin var nog där senare, men vi var lite sena i farten för barnen vakande först närmare 8.30 idag!!! Hoppas verkligen det börjar bli varmare nu. Kram och ha en skön helg!