31 januari 2012

Omtanke på burk

För ett tag sedan berättade bloggvännen Vardagsliv om att hon fått en "It´s a date 2012" burk i julklapp. D.v.s en burk med lappar där det står vad man skall göra tillsammans med sin man t.ex. gå på restaurang, sedan är det bara att fixa barnvakt. Lappen drar man en gång i månaden.

Det här tyckte jag var en super bra ide´. Vi som jobbar alla dagar i året och ibland dygnetrunt glömmer lätt bort hur viktigt det är att ha kvalitetstid tillsammans. Känns ibland som det ända vi gör är byter skift. Då gubben kommer hem från jobbet går jag till stallet, då jag kommer från stallet går han ut och jobbar o.s.v.
Sagt och gjort det här bestämde jag mig för att fixa.

Utvecklade ide´n lite. Jag skaffade tre burkar. (Har länge gått och titta på dessa burkar och nu fick jag en orsak att köpa dem.) En burk för date med min man, en för kvalitetstid med familjen och den sista burken där vi kan spara pengar för de olika aktiviteterna.

Nu är burkarna fixade och lapparna klippta. Det som återstår är att skriva in olika "aktiviteter" på lapparna.
Några idéer har jag men ni får jätte gärna hjälpa mig och komma med förslag på vad det kan stå på lapparna.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Utfärd till äventyrsparken i Kuppis (på sommaren)
Besök till nån ni inte sett på länge.
Picknick

(vi ställer gärna upp som barnvakt då ni gör nåt på tumis)

Fru Z sa...

Ååh vad roligt!! Superkul med en för mannen och en för familjen - den m familjekvalité får jag ta i bruk genast när nästa bebbe anlänt har jag på känn :)

Logomo besök - ifall ni inte hann dit under kulturåret (vi hann inte heller)
Handla ingredienserna & kocka god mat tillsammans på TUMIS!
Pröva på nån sportgren som inte testats än, typ klättring eller squash etc.

Lycka till!
ps. vi har första lappen dragen och inte "hunnit" med den ännu i denna mån - dvs. två lappar att genomföra under feb ;)

Bland hö och halm sa...

Tack för alla fina tips =)