11 december 2013

I ett hus vid skogens slut...

... liten tomte tittar ut

Det har gått allt för länge sedan jag sist skrev något här men vad gör man då minstingen bestämt sig för att den tiden på dygnet som jag brukar få ha lite egentid och bloggtid , den tiden ska vara hennes.

Hur som helst så skulle jag ju visa/berätta vad som finns i barnens julkalender. Det började med sången "I ett hus hus vid skogens slut" och barnen hittade ett dockhus där en liten tomte kika ut sen flyttade familjen "Ohlsson" in.

För att göra huset hemtrevligt så hittar barnen varje dag nya saker eller "uppgifter" till huset. Ibland är det en möbel, ibland får de välja vilken tapet vi skall tapetsera med. Vi hänger upp julstjärnor i fönstret och bakar pepparkakor.

Så här såg huset ut då vi började.

 
 
Dockhuset har varit min storasysters och är tillverkat av min pappa. Kul då vi får användning för ett så fint och välgjort dockhus som dessutom har en historia.
Slutresultatet får ni se då alla luckor (paket) är öppnade.

3 kommentarer:

Linda Mannila sa...

Vilken superbra idé! Jättefint redan nu, så blir spännande att se hur det ser ut i slutet. Fast jag tycker att du borde lägga upp en bild varje dag, så skulle det bli som en julkalender för oss andra också :)

Ninette sa...

Helt fantastisk idé! bästa julkalenderidén jag har hört om!

Fru Z sa...

Åh, vad fint! Får vänta några år till så skall jag göra samma :) Härligt fin ide´!