1 november 2013

Blå prinsessklänning

Vi bestämde oss så här i sista minuten att gå på halloweenparty i morgon. Bebben verkar ju ändå inte ha värst bråttom ut.

Jag hade redan så där snabbt planerat monsterdräkter till barnen men så råkade Isak höra om mina planer och sa bestämt att han ska minsann vara sjörövare och då hakade förståss lilla syster på och hon ville absolut klä ut sig till prinsessa. Efter ett tags diskuterande kom Filippa fram till att klänningen absolut måste vara blå. Så där rök mina monsterplaner och jag har istället åkt till varje affär i byn som kan tänkas ha prinsessklänningar för att försöka finna en blå klänning. Ingen lycka så det blev att besöka tygaffären i stället och sen spendera halva dagen med att försöka sy något som liknar en prinsessklänning. Istället för en klänning blev det en kjol och så tog jag en gammal topp som jag försökte piffa till. Ännu är några detaljer ogjorda men det får bli tills i morgon.

 
I morgon skall jag ännu försöka fixa en sjörövardräkt vilket inte borde vara så svårt. Det ända som jag har lite problem med är hatten och svärdet. Vi får se hur det går.

1 kommentar:

Ninette sa...

Oj, vad fin den blir! Du är minsann jätteduktig du! ses imorgon, kanske blir en riktigt spännande fest! :)