13 februari 2013

Träd & sånt

Idag tänkte jag visa er lite av vad vi pysslat med på jobbet.

Satt en dag här hemma och tittade på TV med Isak. Vi såg programmet Art attack. I programmet höll de på och pyssla ihop ett spel, mitt på spelplanen stod ett jätte fint träd gjort i papersmassa. Jag började fundera på barnen på dagis som jämt och ständigt leker på fönsterbrädet med dinosaurier och smådjur. Barnen vill så gärna att djuren ska klättra i växterna som står i fönstret men faktum är att växterna inte mår speciellt bra av den hårda behandlingen.


Varför inte göra träd av pappersmassa som barnen kan använda i leken tänkte jag. Jag presenterade idéen för mina kollegor som genast var med på noterna och vips så hade vi en helt landskap för barnen att leka i.


De är så kreativa mina kollegor. Tyvärr syns inte berget/vulkanen som också är en del av lanskapet.




1 kommentar:

Ninette sa...

Ungarna har sån tur som har så kreativa förskolelärare! Vi brukar beundra det där fönstret alltid när vi hämtar barnen, jättefint!