2 februari 2013

Spritts

Fick en spritts i julklapp av min syster. Spritsen hade hon hittat på en mässa för fackfolk och skulle vara den bästa sprittsen på marknaden eller något liknande.

Eftersom vi hade muffins kvar från då barnen bakade med mormor passade jag på att svänga ihop en philadelphiaosttopping. Passade samtidigt på att prova min nya spritts. Men hjälp vad svår den var att fylla med topping, jag skulle ha behövt en annan spritts bara till det. Sen är jag inte värst duktig på att sprittsa. Spritsen är smidig att hålla i men jag hade lite problem med luftbubblor. Lufbubblorna har säkert att göra med tekniken men problemet med påfyllningen av spritsen beror nog enbart på det lilla hålet.


Kul är det att testa nya "leksaker".

1 kommentar:

Ninette sa...

Säg till om du luskar ut hur man använder en sån där sprits! vi har en liknande tupperware, och jag har helt gett upp med den, men det måste ju funka om folk rekommenderar den tänker jag så det är nog bara jag som inte kan.
Ha en skön lördagkväll!