5 oktober 2012

Nya böcker

Oj, så det har regnat hela natten och dagen. För tillfället tar regnet en paus men jag antar att det snart sätter i gång igen. Sådana här dagar är det ingen höjdare att ha djur och en stor gård som ska skötas.

Spenderade förmiddagen med en god vän. Medan barnen lekte fint  fick vi sitta och snarvla över en kopp kaffe (läs ett glas cola). Just som vi började köra bilen hemåt pep det till i telefonen och det visade sig att jag hade ett bokpaket som väntade på mig. Kunde inte vara bättre tajming. Vad är inte bättre än att få sitta med en hög nya böcker en regnig dag.


Kunde ju inte beställa hem böcker endast till mig själv så klickade hem en av mina favoriter i barnboksväg också. Nu är det bara att krypa upp i soffan och titta i böckerna och hoppas på att barnen sysselsätter sig själva en stund.

3 kommentarer:

Ninette sa...

Bra tajming! hemskt väder idag, hoppas det blir bättre snart. ha ett skönt veckoslut!

Fru Z sa...

Ååh så fina böcker du beställt!! Hoppas de var bra och att du fått en lugn stund!

Lilla K sa...

Härligt med nya böcker! Kan vergligen behövas i det här vädret. Ha en fin dag!