12 juli 2012

Stentvätt

In vid sockeln på vårt hus har min farmor någongång i tiden samlat en massa stenar och en och annan snäcka. Minns hur jag som barn beundrade några av de stora släta, runda stenarna. Då vi för ett par år sedan bytte fönster och bredfodring på vårt hus gömdes alla dessa fina stenar under flis och damm. Idag beslöt jag mig för att gräva fram dem igen. Medan jag plockade fram stenarna och lade dem på nytt invid sockeln fick Isak i uppgift att tvätta dem.


Tycker så mycket om mina stenar.

3 kommentarer:

Ninette sa...

Fina stenar! jag samlar på stenar så att vi också sku få det sådär fint runt huset, men det tar nog ett bra tag det innan jag kommit så långt. Dina stenar är verkligen jättefina! och duktig medhjälpare du har också :)

Lilla K sa...

Vad fint det blev! Det är ofta små detaljer som gör att helheten ser mer "färdig" ut :) kan tänka mig att medhjälparen gillade sitt arbete :)

Byggare-Mom sa...

Stenar runt sockeln gör faktiskt massor för helhetsintrycket - superfint är det! Jag gillar stenar inomhus också och har nu fått dille på att ha stenar kring badkaret. Fy Bauhaus för att ge mig såna idéer :)