2 maj 2012

Förbereder för sommaren

Sommaren närmar sig med stormsteg och idag har jag påbörjat förberedelserna inför årets sommarbete. Det har varit skönt att för en gångs skull få jobba på ostört hela dagen. Som ni kan se på bilden ser stängslet inget vidare ut. Älgar, hjortar och rådjur har rivit ner det under vintern och så har vädret gjort sitt.


Att fixa stängsel är tidskrävande och det här betet tog mig mer eller mindre hela dagen. Nu är det bara x-antal liknande och större beten kvar. De andra betena har kanske inte tagit riktigt lika mycket stryk. Nu är i varjefall det här betet så gott som klart och medan det väntar på sommargästerna växer det och mår bra.

Då jag fixade stängslet träffade jag på den här krabaten.


Jag är livrädd för ormar och det är ett under att jag klarade av att fixa stängslet till slut.


Efter allt jobbande tyckte jag att jag var värd att få äta munk och struva som blev kvar efter gårdagens traditionella 1 maj firande. Mammas mjöd smakade gott till.


Måste bara så avslutningsvis visa vad jag upptäckte igår. Gullvivorna har börjat blomma!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Usch vilken orm!! Börjar riktigt rysa! Munk, mjöd och struvor smakar alltid gott!

Lilla K sa...

Usch för ormar, men det är väl också ett tecken på att det börjar bli varmare och att sommaren snart är här :)

Fru Z sa...

Ååh vad duktig du varit! :) Tvi* för ormen, skulle inte ha klarat av att ta bild av det slingrande kräket* Mums vad det ser gott ut med munk&mjöd!