22 april 2012

Matsalsgolv

Då var den fula gamla plastmattan och alla skivor som var under den borttagna.


Under hittade vi ett välbehållet gammalt trädgolv som är målat brunt. Vilken lättnad!
Kolla in den omålade fläcken på golvet, vad kan ha stått där?


Nu skall alla plankor tas bort och numreras. All gammal isolering d.v.s sand och mossa ska ut och ersättas med bergull. Sen skall en ny "golvstomme" göras så att golvet har samma höjd som i de andra rummen. Därefter skall alla plankor sättas tillbaka och spikas fast med gammaldags spikar för att sedan slipas och behandlas så att golvet blir likadant som i vardagsrummet.


 Ursäkta den dålig bilden. Glömde bort att ta en bild på dagen och på kvällen räckte ljuset inte riktigt till. Ni kanske ändå kan föreställa er hur golvet kommer att se ut då det är färdigt.

5 kommentarer:

Fru Z sa...

Shit vad fint!! Och superduper att golvet var i så pass bra skick!! Det går undan av bara farten hos er! Kul! :)

Unknown sa...

Va fint det blir!=)

Lilla K sa...

Skönt att golvet var i skick. Kanske det var just där på den ljusa fläcken som grisen blev slaktad, de fick slipa bort allt blod.. hihi...

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Kan nog bli riktigt fint, varje gång jag ser bilder på gamla hus med gamla golv eller andra fina detaljer blir jag sugen på att flytta.... men jag får nöja mej med vårt projekt här hemma. En sak i taget tror jag :)

Bland hö och halm sa...

Tack! Tror också det kan bli fint.
Jessica, man kan få nyare hus och lägenheter hur mysiga som helst. Måste säga att gamla hus har sin charm men det är otroligt mycke jobb. I bland önskar jag att jag bodde i ett nytt hus.