26 februari 2012

Spasemester

Då är man ett år äldre och förhoppningsvis lite klokare. Fick i födelsedagsgåva en minisemester av min man.

I går åkte vi till Nådendal spa där vi tillbringade ett dygn tillsammans. Det har varit helt underbart. Ett helt dygn utan måsten, bara en massa tid att njuta och koppla av.

Igår fick jag njuta av aromatisk massage i ca en timme. Det var skönt att bara få ligga och få alla ömma muskler masserade. Efter massagen besökte vi pool avdelningen där vi simmade eller rättare sagt satt i den turkiska bubbelpoolen och bara njöt.

Efter badande var det dags för middag på restaurang Thai Garden. Till förrätt åt jag en sallad med äppel och friterad fisk. Salladen var jätte stark men super god. Till huvudrätt blev det tigerräkor i  röd currysås, jätte gott det med. Efterrätt fanns det inte plats för i magen.

Mätta och belåtna tittade vi runt på hotellet lite men bestämde oss för att slappa på hotellrummet istället. Det är så sällan tyst, lugnt och stilla i vårt hus så det var så skönt att bara få vara vi två.

Jag såg fram emot att få sova en hel natt utan att var tvungen att vakna för att mata Filippa eller höra en liten pojke komma tassande. Sjutton också så vaknade jag av gammal vana och kunde inte somna om på en god stund för att sedan vakna igen kl 7. Nåja, sov i varjefall en timme längre än i vanliga fall.

Tokiga som vi är tassade vi ner till badanläggningen då den öppnade kl 8. Det var det bästa vi kunde ha gjort. Där var lugnt och stilla. Vi kunde simma i lugn och ro i både inomhus- och utomhusbassängen och sedan njuta av bubbelpoolen. Ett skönt sätt att få vakna för dagen.

Åt en härlig hotellfrukost och innan det var dags att återvända till verkligheten unnade vi oss en välbehövlig fotvård.

Nu är vi hemma igen och här knallar det på som vanlig. Har haft ett underbart veckoslut och födelsedag. Tusen tack för det gubben min!

2 kommentarer:

Fru Z sa...

Ååh vilken härlig gåva! Låter verkligen som om ni förtjänat den tid tillsammans i lugn&ro :) Men känner så igen mig - att vakna fast man skulle få sova ;) Ha en bra början på den nya veckan*

Bland hö och halm sa...

Jo, en super härlig gåva. Ha en bra början på veckan du med =)