27 februari 2012

Illaluktande hund

Vår hund luktade pyton och i dag tog jag tag i saken och tvättade henne ordentligt. Passade även på att lägga hennes bädd och min mysfilt som jag brukar ha på soffan i tvätten. För de hade hon också luktat ner.

Det jag nu egentligen tänkte skriva eller rättare sagt rekommendera är dessa djurprodukter för hund/katt/häst:


LR:s aloe vera shampo och "päls glansmedel".  Jag har använt dem både på hästarna och hunden med bra resultat.

Först böter jag djuret med vatten och sedan arbetar jag in shampot ordentligt i pälsen och sen sköljer bort allt shampo. Torkar sedan hunden/hästen så att pälsen inte droppar och sprayar i "pälsglans". Pälsen blir mjuk och glänsande och djuret doftar gott. Dessutom tycker jag att fräschheten håller i sig länge.

Inga kommentarer: