6 februari 2012

Hacke Hackspett

Normalt den här årstiden brukar jag kunna beundra en mängd olika fåglar vid fågelbordet. Men inte i år för vi har slarvat. Våra stackars fåglar har inte fått komma till dukat bord utan har fått hitta maten själv. I helgen tog min man sig i kragen och skaffade fågelmat men fåglarna är nog lite sura på oss och har säkert hittat andra ställen att gå till.

Så nu då jag tittar ut genom fönstret ser jag en endaste liten hackspett som faktiskt gärna skulle få vara någon annan stans och leta mat. För hur vi nu än har slarvat så är faktiskt hackspetten en orsak till att vi varit sena med maten. Här finns massor av hackspettar och de har totalt förstört vårt dyra fina fågelbräde. Nu får vi och fåglarna nöja oss med ett skruttet gammalt fågelbräde och en "korv" av fett. Tja, det är väl bara jag som lider av att se på det fula fågelbrädet, fåglarna är bara glada de får mat. Hoppas de hittar hit igen.

2 kommentarer:

Fru Z sa...

Hihi* Kan trösta dig med att vi haft fågelmat framme hela vintern och vi har inte sett till dem på många veckor nu..vet ej vart de tagit vägen..så det är nog inte bara er det drabbar! :)

Lilla K sa...

Våra fåglar mumsar i sig där vi tömmer komposten (bara en tillfällig ännu)... Vi ser inte fåglarna, men nog spåren i snön...