19 februari 2012

Bokhylla & snöoväder


I går efter besöket i Mumindalen tog vi en sväng via Ikea innan vi åkte hem. Jag impuls köpte en bokhylla till Isaks rum. Vet ännu inte riktigt om jag tycker den passar där den står men den fyller sin funktion. Vi har haft en massa barnböcker liggandes över allt och nu äntligen finns det en plats där alla böcker får plats plus att jag får plats med många fler. Ännu finns det en och annan låda med mina gamla barnböcker att blocka fram.



Idag har det varit ett riktigt snöoväder. Stormat och snöat om vartannat. Har fått gräva mig fram för att komma in i stallet två gånger och efter den andra gången tog det inte länge före snön kom ner från ladugårdstaket med en jädrans fart. Tur att ingen stod under för det hade kunnat gå riktigt illa. Och tur att jag inte blev inlåst i stallet då det blev en stor hög med tung och våt snö utanför stalldörren. Sen fick min snälla pappa komma till min räddning och ta bort snön med traktor och shaktblad.

Sådana här dagar är jag glad att jag inte behöver åka på jobb utan lugnt kan sitta inne och mysa. Det har varit svårt att komma fram då vinden blåst upp höga snövallar. Som ni ser på bilden nedan så har det till och med blivit snövallar på taket.

Få se om gubben min hinner i tid på jobb i morgon. Själv ska jag åka pulka och bygga snöslott med barnen och sen ut på en ridtur. Det ska bli intressant att se om Ebba och Pläsi hålls på bena i den djupa snön.


1 kommentar:

Fru Z sa...

Ååh vad fina bilder från Isaks rum - han verkar stortrivas :) Och visst kom böckerna i sin ordning! Fint!
ps. Tur att ingen var under snöraset från stalltaket, vore inte så kul!