6 januari 2012

Ut med det gamla och in med det nya


För nu är det väl dags att städa bort julen. Eller?

Fick igår en vacker tulpanbukett av en vän. Tulpaner hör nog till mina favoriter. De finns i så många olika färger och varianter. Jag får alltid en känsla av att det är vår. Och just så gick det igår, solen lyste ute och när jag tittade på tulpanbuketten så drömde jag om våren, den där härliga känslan då vårsolen värmer på  näsan. Sen  tittade jag mig omkring och märkte till min förskräckelse att det fanns tomtar och andra julgrejer lite här och där. Men nu får det vara slut på julen i helgen åker granen ut och julsakerna ner i lådan.
Är trött på det  trista vädret där ute nu vill jag åtminstone få in ljuset här hemma.
Ni får gärna komma med enkla och billiga tips på hur jag ska piffa till det här hemma.


 

3 kommentarer:

Jessica sa...

Här åkte julgranen ut idag... Fin bukett!

Lilla K sa...

och julgranen hos oss åkte ut i förrgår för vi hade ett hav av barr över allt...

Bland hö & halm sa...

Idag åkte vår ut. Skönt att få ut julen tycker jag, julstämningen ville inte riktigt infinna sig den här gången. Men nu har vi en stor tom yta efter granen så det käns lite konstigt måste jag säga.