25 januari 2012

Böcker

Den lokala bokhandeln ska stänga och säljer allting med 50% rabatt.
Jag älskar böcker inte för att jag hinner läsa dem men det är så kul att kunna bläddra i dem nu och då när man har lite tid över. Jag kan aldrig motstå en bok om jag råkar hitta en på loppis eller som i det här fallet då allting säljs billigt.

Tur i oturen hade jag glömt plånboken hemma igår då jag stressade i väg till veterinären, men syrran lånade mig de lilla kontanter hon hade på sig. Så jag passade på att besöka bokhandeln då jag var utan barn. Där fanns så mycket jag skulle vilja ha men med de slantar jag hade blev det inte mycket. Jag köpte några pysselböcker till barnen som de ska få bara de blir äldre. Få se kanske hinner jag använda böckerna på jobbet innan det.

Sen ringde jag min man och bad honom köra via bokhandeln på vägen hem på lunch. Jag måste bara ha de två barnkammar böckerna som där fanns. Det får nog bli en tripp till bokhandeln snart igen för som sagt fanns där hur många böcker som helst som jag skulle vilja ha. Men nästa gång tar jag plånboken med mig.

3 kommentarer:

Ninette sa...

Pengarna tar fort slut även om allt är på 50% rabatt tycker jag! Jag kom hem med en stor hög igår, det är så härligt att shoppa just böcker. Barnkammarböckerna gillar vi också här hemma!

Bland hö och halm sa...

Visst är det så. Lurar mig själv bara att allt är billigt för att jag ska få köpa ;)

Lilla K sa...

Barnkammarböckerna gillas här också :) Kanske jag också borde gå in och titta. Men överlag håller jag mej borta från butiker just nu för plånboken är tunnare än tunnast när man lever på vårdbidrag...