29 april 2014

Mellan varven

Det är förskräckligt vilken sjukstuga vi har här. Är det inte den ena så är det den andra. Jag tror jag är den enda som hållit mig frisk och jag hoppas det fortsätter så. För tillfället är det Isak som har hög feber, i natt mätte den 39,7C.


De dagar vi är friska försöker jag desperat få någonting gjort i trädgården. En av de friska dagar fick vi dessa växtstöd gjorda. De här klätterväxterna som jag i skrivandes stund inte minns namnet på har en tendens att sprida sig längs marken och klättra upp i närmaste buske. Tänkte göra ett försök och se hur de växer i fall de har ett stöd.


Nu är det bara och vänta och se vad som händer. 

Jag är en männska som tycker om att vara utomhus så den här eviga sjukstugan gör mig alldeles tung i huvudet. Lite frisk luft i näsan fick jag medan jag snabbt sprang ut och fotograferade.

1 kommentar:

Ninette sa...

Fina växtstöd! borde fixa nåt sånt till mina luktärter i år känner jag, vi har några störar bakom ena uthuset som skulle funka bra. Hoppas ni snart blir friska och får hållas friska! vi är sådär halvfriska här hemma... väntar på lite regn, nu har halva gänget nämligen gått och blivit allergiska mot pollen!