6 oktober 2013

Syrenhäck

Idag har gubben varit flitig som bara den, fixat och grejat lite här och där. Själv har jag varit en sväng på loppis och fyndat utebyxor till barnen. Anors har jag mest gått omkring och vankat som en enorm elefant. Känner mig så himla onyttig just nu då jag inte kan göra värst mycket med den här kroppshyddan.

Våren 2012 började vi försöka återställa syrenhäcken så att den skulle växa där det var tänkt att den skulle växa från början och inte ta över hela vår gräsmatta. Här kan du läsa om starten.

Vi har försökt klippa ner häcken i etapper för att det inte skulle kännas så kalt på vår gård. Idag klippte Gusse ner de sista höga kvistarna. Jag som minns denna enorma syrenhäck ända sedan liten tycker det känns lite tomt just nu men syrenen växer som ogräs så om något år får jag njuta av alla blommor igen.

Inga kommentarer: