15 januari 2013

Lek i skogen

Det har varit mycket program och sjuka barn den senaste tiden och utevistelsen har blivit något haltande. Men idag passade vi på att leka i skogen. Då vi var påväg ut tittade morfar in. Han var på väg till skogen för att göra skogsarbeten så barnen fick åka med på traktorn medan jag fick springa efter med barnvagnen. Som tur var det inte så långt. Morfar fortsatte längre in i skogen och vi lekte en stund i skogskanten. Barnen hittade en gammal jordkällare och till mammas stora förtjusning måste de förstås krypa in i den. Tur att det är vinter så finns det åtminstone inga ormar bland med alla stenar. Skönt med friskluft och skogslek.

2 kommentarer:

Byggare-Mom sa...

Kommer ihåg hur jag älskade att få sitta med pappa i traktorn då jag var liten, så jag kan tänka mig att I och F storgillar det. Spännande med jordkällare! Vi hade en på tomten tidigare och jag tyckte den var såå charmig. Tyvärr låg den precis där huset skulle komma och var dessutom allt annat än stabil, så det fanns inte så mycket annat att göra än att ta bort den. Och jag kan slå vad om att ormar hade trivts superbra i den om somrarna :)

Ninette sa...

Dina barn har tur som får åka så mycket traktor och göra spännande saker! huu för ormar - det är åtminstone den fördelen med vintern att man slipper dom!