14 december 2012

Godishjärtan

I går beslöt jag mig för att göra några godishjärtan att hänga i fönstret. Hade några överlopps polkagrisar liggandes i skåpet. Jag smälte socker i stekpannan och använde det som lim och satte sedan ihop två polkastänger och vips hade jag ett hjärta. Misslyckades lite med sockret så tyvärr blev "limmet" lite brunt.


Nå ja, dessa hjärtan blev inte långvariga. Två stycken lyckades jag ha sönder då jag skulle hänga upp dem. Det tredje fick hänga i fönstret tills en liten bov lyckades få ner hjärtat och åt upp det.

Idag hade jag finaste Ninette och Caroline på besök. Ninette hade med sig tre stycken fina godishjärtan som ni ska få se bara jag hittar ett ställe att hänga dem på som inte små bovar når.

Ha ett fint veckoslut!

2 kommentarer:

Ninette sa...

Du har nog såna skurkar du! Bra att du fick bild på hjärtat i alla fall!

Erica sa...

Jättefint med spetsen som den hänger i. Så synd att jag inte hinner själv fixa något i år. Fast hur länge är det okay att hålla julpynt framme? Kanske jag kan börja pynta efter jul när vi flyttat in ;)