15 oktober 2012

Helgen som gick...

Puh, det var den helgen. Det känns som om jag inte hunnit med någonting men ändå har vi haft full rulle.

I lördags började älgjakten här i Pargas så gubben åkte tidigt iväg på jakt och barnen bestämde sig för att vakna tidigt så det var bara för mig att stiga upp.

Bestämde mig för att genast på morgonen åka iväg med barnen för att köpa lite höstväxter och material till dörrkransar. Det var något av det dummaste jag kunde göra. Tänk er en trotsig tre åring som bestämmer sig för att han vill bli kvar i butiken för att titta på en grej han hittat medan lilla syster sitter i shoppingvagnen och skriker för att hon inte kan sitta still. Shoppingvagnen är full av växter så det finns ingenstans att sätta storebror som springer undan mamma i butiken. Varning för sammanbrott!!!! Efter mycket om och men lyckades jag få med mig båda barnen till kassan och lyckligtvis råkade mormor dyka upp och hjälpte oss till bilen.

Äntligen hemma kämpade vi på oss utekläder och gick ut för att planterade växterna. Märkte att jag behöver skaffa lite växter till för att det ska bli snyggt, så resultatet kommer en annan dag.

Då Gusse kom hem från jakten var det bara att hoppa upp på hästryggen och fara och rida. Sen snabbt in för att åka iväg på inflyttningsfest till vår vänner . Efter någon timme där fick jag ett meddelande om att en av hästarna i stallet verkade må dåligt. Försökte koppla bort det men efter någon timme kände jag att jag måste åka hem och kolla läget. Som tur visade det sig att den gamla hästen blivit kall då temperaturen plötsligt den kvällen sjönk till -0 grader och hon mådde bättre då hon fått komma in i värmen.

Natten till söndag blev det inte mycket sömn då Filippa fick feber under natten. Så dagen där på gick till att fixa lite inomhus medan Isak och Gusse jämnade ut sanden på ridplan och hämtade in hö.

På eftermiddagen kom Sanna Törnroth för att hålla två ridlektioner. Och det kom hästarna hit från grannstallen för att gå på lektion. Det blev två lyckade ridlektioner och jag tror att alla var nöjda, både hästar och ryttare så vi kommer definitivt be Sanna komma hit igen. Ett lyckat slut på ett hektiskt veckoslutet.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Vet riktigt känslan i butiken då barnen blir så där. Tack o lov har jag en lite förståndigare ren, men han kan ju sen egga upp sin syster ;) Vi skulle gärna komma på besök nåt tag, så sku barnen få leka. Måste kolla kalendern.

Bland hö och halm sa...

Det skulle var skoj med besök. Välkomna! =)

Fru Z sa...

Oj hjälp, men känner så igen det där med att båda tänker gorma och ropa samtidigt!! :) Skall bli kul att se slutresultet beträffande växterna! Skön kväll till er*