14 februari 2012

Valentines day

Eftersom herren i huset legat i högfeber i en vecka kunde jag glömma allt som heter romantik idag. Det som är mig kärast har jag ju ändå runt omkring mig så det var en fin dag för det.

Ville ändå hitta på något extra. Då vi inte kunde åka någonstans så beslöt jag att ha picnic hemma istället. Fixade i ordning en matig potatissallad, coctailpinnar, grönsaker att dippa i guacamole, bröd med hummus och till efterrätt blev det glasyrmunk med hjärta på. Lite vittvin till oss vuxna och mjölk i muminglas åt Isak. Filippa satt med och mumsade i sig massvis med majs-snacks. Istället för att sitt kring köksön och äta som vi vanligen gör dukade jag upp på golvet i övrevåningen. Ska det vara picknic så ska man sitta på golvet, ja eller helst utomhus men det var det lite för kallt för.


HA DET BRA ALLA VÄNNER!

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Glad vändag, såhär i sista minuten!

Fru Z sa...

Destsamma vännen, glad vändag och verkar som ni haft en lyckad dag på alla sätt och vis! Härligt påhittigt!

Tanja sa...

Ser mysigt ut. Verkar som ni fick en bra dag trots sjuka barn. Hoppas ni blir kvitt alla bobbor nu så att ni får njuta av vintervädret.

Lilla K sa...

Tack det samma! Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

Bland hö och halm sa...

Ha, ha Tanja. Barnen är det inget fel på det gubben som inte mått så bra. =)

Ninette sa...

LÅter mysigt trots allt. Krya på er!

Tanja sa...

Hihi, tolkade det lite fel. Men kanske han kan räknas som ett av barnen? ;)