21 februari 2012

Fastlagstisdag

Idag har vi firat fastlagstisdag. En vän kom på besök med sina två barn. Barnen lekte och stojade medan vi babblade på om dittan och dattan. Vi bjöd på lunch som min kära man förberett dagen innan. Till efterrätt hade jag tänkte bjuda på faslagsbullar (semlor) men mitt bakande gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Bullarna såg ut som missfoster och jag vågade inte ens smaka på dem. Som tur var hade Sarah med sig fastlagsbullar som hon hade bakat.  Här hittar ni dem. Jätte goda var de.

Med sig hade hon också mumsig färskpressad äppelsaft och underbara tulpaner. Tack för dem!

Vi hade tänkte åka pulka efter hästen men tiden bara flög iväg och barnen behövde få sova dagssömn. Pulka åkade får bli till en annan gång.


Ha en skön fastlagstisdag!

2 kommentarer:

Lilla K sa...

Tack för idag, det var riktigt skoj! K somnade genast då vi kom hem, och utan gnäll nu på kvällen :)

Jessica sa...

Låter som en toppen dag!