17 januari 2012

Sjukstuga

Här har vi sjukstuga andra dagen i rad. Igår efter dagssömnen kändes Isak plötsligt jätte varm. Tog tempen och det visade sig att han hade 39 grader feber. Eftermiddagen och kvällen gick åt till att titta på mumin.

I morse var det tidig väckning. Ca kl 5.30 kom Isak till vår säng då hade han redan vaknat och ropat några gånger. Han var varm som en kamin. Beslöt mig för att ta tempen igen. 39,4 visade termometern trots att vi givit  febernedsättandemedicin kvällen innan. Gav mera medicin åt lite frukost och gick sedan och lade oss på soffan. En stund senare vaknade även Filippa. Hon hade ingen feber men termometern visade bara 36,1. Hon är tydligen som sin mor och har låg kroppstemperatur. Hela morgonen gnällde barnen turvis. För att Isak skulle vila satte jag på mumin igen.

För att jag skulle hinna rida medan det är ljust kom Mormor och tittade till barnen.
Red Ebba på åkern eftersom planen är frusen. Typiskt att det skulle regna innan det blev kallt. Underlaget på åkern är inget vidare det heller men det går att rida där.

Det är alltid lika intressant att rida en unghäst, man vet aldrig riktigt vad man får vara med om. Ebba var full av energi och ville hela tiden lyfta galopp. Trots det är jag riktigt nöjd, inget värre bus den här gången =)


Miisu och Ebba


Nu sover båda barnen dagssömn och jag hoppas båda är piggare då de vaknar.

Anors är jag ganska tom på idéer just nu och vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Det löser väl sig, hoppas jag.

Inga kommentarer: