8 januari 2012

Mmm...RACLETTE


Igår efter att alla barn somnat och alla hästbestyr var ur världen bestämde jag och min man oss för att äta raclette. Kokade potatis och lade upp ost, grönsaker och parmaskinka. Det är kanske inte att rekommendera att äta den här rätten så sent på kvällen som vi gjorde men det är bara sååå... gott och passar utmärkt efter att ha varit ute i kallt väder.

 









Kom i kontakt med raclette då jag jobbade som au pair i Schweiz för många, många år sedan och har älskat denna maträtt sedan dess. Raclettejärnet som vi använder är samma järn som jag köpte då jag jobbade i Schweiz. Hur skulle jag klara mig utan det.




Mätta och belåtna och med en stor ostklump i magen somnade vi sött och vaknade på morgonen stinkande som en hel vitlök eller två.

Inga kommentarer: