19 januari 2012

En liten paus

Behövde komma bort hemifrån en sväng så jag tog en runda på de lokala loppisarna.
Med mig hem fick jag det här:


I Missionsboden fyndade jag några tidningar med stickmönster, två böcker och en räknetavla. Allt för endast 1,20€. Räknetavlan vet jag inte riktigt vad jag ska gör med men den var så gullig så måste bara ha den. Stickmönstren ska min mamma få. Vi hoppas hon vill sticka något fint till barnen. Böckerna köpte jag bara för skojs skull.

På det andra loppisen köpte jag ett par byxor och en klänning åt Filippa och så hittade jag ett Mumin memory till Isak. Ännu är Isak lite liten för memoryspelet men han älskar Mumin så för 50 cent får han göra vad han vill med spelet.

Skönt var det att få gå omkring i lugn och ro utan barn. Det här gör jag om snart igen.

6 kommentarer:

Ninette sa...

Det var inte illa fyndat det! jag hade tänkt gå till missionsboden idag, men så blev det andra planer - där kan man minsann fynda allt möjligt fint och billigt. Och har man tur så har man en stund barnfritt just då också, lyx :)

Anonym sa...

Kokboken se bekant ut :)
H: Paula

Jessica sa...

Jag gillar soeciellt missionsboden, där kan man göra verkliga fynd. Senast kom jag ut med en fin tröja åt Jamilah och fotisstrumpor åt Liam för 1,20€.

Bland hö och halm sa...

Ha, ha är det din gamla? Satt just och läste i den...den är så typisk 80-tal. Där finns alla möjliga råd =)

Bland hö och halm sa...

Missionsboden är verkligen bra men man ska nog ha lite tur då man är där. Men alltid nu och då fyndar man något skoj.

Fru Z sa...

Vad fin liten griffeltavla du fyndat :) Nog hittar man alltid nåt ställe att hänga den på eller sätta upp den :)