29 december 2011

Ibland blir man så trött...

Idag är det en sån dag som man bara vill krypa tillbaka i sängen och dra täcket över huvudet. Barnen vaknade tidig och trots att de fortfarande var trötta somnade ingen av dem om. Filippa är för det mesta ganska lätt skött så hon var glad och nöjd och när hon blev trött tog hon en tupplur och var sen på strålande humör igen. Men vad gör man med en trotsig två åring. Inget är bra eller ja om man gör precis som han vill så funkar det ju men i längden är det ingen höjdare. Han vill inte äta men är hungrig. Ska vi gå ut så måste man sprattla runt på golvet tills mamma får totalt sammanbrott och går ut och lämnar honom inne....och då älskar Isak att vara ute. Väl ute efter många om och men blir han sur för att man går åt fel håll o.s.v

Däremellan är han värdens mysigaste lilla kille med glimten i ögat. Han har alltid något lurt på gång så man måste ständigt ligga steget före och guuuu...d vad tröttsamt det är.

Ja, antar att det är så här att vara mamma. Konstant trött och på gränsen till nervsammanbrott.

Och mitt i allt skrivand går strömmen igen. Som tur var bara för en kort stund. När ska det bli normalt vinterväder man blir inte direkt på bättre humör av allt regn och blåst Och jag som skulle behöva motionera min häst inte direkt lockande att bege sig ut i det här vädret.

Nu då jag fått gnälla lite känns det i varjefall bättre.
Ha det gott!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Barnen utmanar nog ens nerver hela tiden. Känner så igen det du skriver. Tur så kommer dom bra stunderna där emellanåt.

Ninette sa...

ja sådär är det nog ibland! men dom växer upp, tack och lov, och man vänjer sig vid sömnbristen :) Verkligen skönt att dom där stormarna är över - jösses vad många träd som fallit ner. Hellre lite regn än storm!

Bland hö och halm sa...

Gjorde den missen att jag vilade och slappade på juldagen och då han tröttheten i kapp mig och nu kan jag inte bli av med den. Så nu är det ännu svårare att hålla nerverna i styr. Men allt blir bättre =)